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Marco Mastropasqua, socio dello studio, è stato intevistato da “Il Sole 24 Ore” per l’articolo “Navi Hanjin in fuga dall’Italia” pubblicato da “Il Sole 24 ore” l’11 ottobre 2016. L’articolo sottolinea come la lentezza di risposta da parte delle istituzioni italiane stia andando ad aggravare le ricadute del fallimento Hanjin nel nostro paese. L’esempio arriva dalle navi “Italy” e “Tabul” attese attraccare nel Porto di Genova e deviate invece nel Porto di Valencia. In Italia le regole sono diverse rispetto a paesi come la Spagna dove per il sequestro si richiede una cauzione del 30% del valore del bene sequestrato. La Corte di Appello di Roma con l’udienza fissata al 18 ottobre andrà a decidere sullo “stay order” cioè il divieto di eseguire azioni cautelari ed esecutive individuali.
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Marco Mastropasqua, a partner of the law firm, has been interviewed by “Il Sole 24 Ore” on the following article “Hanjin vessels takes flight from Italy”. The article underlines that the slowness of the Italian institutions in taking the legislative measures concerning the Hanjin Bankruptcy is increasing the spin-off of the same in Italy. An example is coming from two vessels “Italy” and “Tabul” which were due to arrive to the Port of Genoa. Both vessels have been instead moored in Valencia, a decision taken by the ship-owners. As a matter of Spanish law – different from the Italian Statute – the Applicant intended to obtain an arrest and/or enforce against debtor’s assets is called to provide a security in the figure of 30% of the value of the seized assets. In Italy the Court of Appeal of Rome has set down a hearing on 18th October 2016 to decide about the “stay order” aimed at preventing any individual action and/or enforcement by creditors.
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